طرز تهیه فیله استریپس مرغ سخاری به روش رستورانی


admin 22 شهریور 1402 دقیقه مطالعه
طرز تهیه فیله استریپس مرغ سخاری به روش رستورانی

طرز تهیه فیله استریپس

فیله استریپس یکی از غذاهای سوخاری محبوب و خوشمزه است که با استفاده از فیله مرغ تهیه می‌شود. برای دسترسی به این دستور آشپزی در دسته غذاهای سریع (فست فود)، ادامه مطلب طرز تهیه فیله استریپس مرغ سخاری را بخوانید.

مواد لازم برای درست کردن مرغ سوخاری

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ ۸ عدد
پیاز ۲ عدد
آب ½ فنجان
آرد سفید ۲ لیوان
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
فلفل سفید ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
زنجبیل ½ قاشق چایخوری
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

دستور تهیه مرغ سوخاری ترد

مرحله اول

فیله‌های مرغ را می‌توانید برش بزنید یا اگر اندازه‌شان خیلی بزرگ نبود، به صورت کامل درست کنید. ابتدا باید فیله‌های مرغ را طعم دار کنیم. برای این کار، پیازها را به صورت حلقه‌ای یا خلالی درشت خرد می‌کنیم.

مرحله دوم

سپس  داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در ادامه نصف فنجان آب ملایم به همراه نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه، نصف قاشق چایخوری فلفل سفید، نصف قاشق چایخوری پودر سیر، نصف قاشق چایخوری پاپریکا و نصف قاق چایخوری نمک به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله می توانید کمی زعفران دم کرده هم به مواد مرینت اضافه کنید که اختیاری می باشد. مواد داخل کاسه را با دست خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند سپس فیله های مرغ را به کاسه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا فیله های مرغ طعم دار شود (برای اینکه فیله های مرغ به خوبی طعم دار شوند بهتر است از شب قبل آنها را مرینت کنید)

مرحله پنجم

حالا آرد مخصوص استریپس را اماده می کنیم، برای این منظور آرد را به همراه پودر زنجبیل، باقیمانده فلفل سیاه، نمک، فلفل سفید، پودر سیر و پاپریکا مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس در یک کاسه بزرگ می ریزیم و جلو دستمان قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه فیله ها طعم دار شدند انها را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک کاسه حاوی آب یخ جلوی دستمان قرار می دهیم. یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن داخل تابه می ریزیم و که فیله ها در روغن شناور باشند.

مرحله هفتم

تابه را روی حرارت قرار می دهیم تا روغن کاملا داغ شود. سپس فیله ها را ابتدا داخل آرد می زنیم، سپس خارج کرده و داخل آب یخ فرو می کنیم. این کار را سه تا چهار بار انجام می دهیم تا سطح فیله به صورت پولکی در بیاید.

مرحله هشتم

حالا فیله را داخل روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. صبر می کنیم تا فیله های طلایی شوند سپس از روغن خارج می کنیم و روی دستما حوله ای یا توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در پایان فیله ها را با سیب زمینی سرخ کرده و سس دلخواه سرو می کنیم.

 

آموزش ویدئویی طرز تهیه فیله مرغ اسپایسی

فیله مرغ سخاری

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*